Viharkárok

Bejelentés a biztosító felé és kártérítés áramkimaradás, valamint az ezzel kapcsolatban felmerült károk miatt

Viharkárok

Idén már több alkalommal élhettünk át heves viharokat, melyek amilyen gyorsan jöttek, olyan gyorsan mentek is. Azonban az okozott kellemetlenségen kívül sok embernek tényleges anyagi kára is keletkezett a viharok miatt. Mit tehetünk ilyenkor?

Az első és legjelentősebb lépés, hogy minden ilyen káresetet a lehető leghamarabb jelenteni kell a biztosítónak, mert a késedelem azzal a következménnyel járhat, hogy a biztosító nem téríti meg a kárt. Sokan ezt már megtették, a Mabisz tájékoztatása szerint a biztosítókhoz az augusztus 15. utáni viharokkal kapcsolatban több mint 13 ezer, lakossági ingatlanokat érintő kárbejelentés érkezett a biztosító társaságokhoz. A károk becsült értéke eléri az 1,6 milliárd forintot.

Fontos tudni, hogy nem csak a közvetlen viharkárok, beázások okozta kár érvényesíthető, hanem például az áramszünet miatt leolvadt hűtőben megromlott élelmiszer értéke mint kár is. 

Ha  pedig már az áramszünetnél tartunk, azt is meg kell jegyezni, hogy a villamos energiáról szóló 2007. évi CX. törvényalapján, ha az elosztó hálózaton (amely eljuttatja az energiatermelőktől a fogyasztók részére az áramot) következett be üzemzavar, és ez okozott áramkimaradást akkor az elosztó hálózati engedélyessel szemben érvényesíthető az igény amely például abból ered, hogy az áramkimaradás miatt elromlik egy műszaki cikk a lakásban. Budapesten ilyen ügyekben az ELMŰ Hálózati Kft. az illetékes, ha pedig a vállalkozással történő kapcsolatfelvétel után a fogyasztó panasza mégis orvosolatlan maradna, vagy megoldhatatlannak tűnő jogvita merül fel, a Budapesti Békéltető Testülethez lehet fordulni. 

2015 augusztus26.